Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Kronologia

 

Az autó történetének fontosabb állomásai, kalandok, szervízek, kilométerek időrendi sorrendben:

 

2007.11.21        KM 0

Sándor bácsi átveszi az új autóját, szerencsére ezután minden dokumentumot gondosan megőriz, így sok mindent tudhatunk az autóról azelőttről, hogy az enyém lett volna.

2008.01.07        KM 2129

Első 1500-2500 KM között esedékes szerviz Szekszárdon.

2008.10.03        KM 12312

Éves szerviz Szekszárdon, olajcsere.

2008.10.13        KM 12526

Szekszárdon cserélik a fényszórómosó szivattyút.

2009.12.07        KM 28706

2. éves szerviz Szekszárdon, olajcsere, üzemanyagszűrő csere.

2010.12.08        KM 41892

Kiskunhalason olajcsere, üzemanyagszűrő csere.

2012.11.06        KM 57854

Szekszárdon olajcsere, üzemanyagszűrő csere.

2012.12.20

Új akkumulátort kap az autó Sándor bácsitól. Ezután már nálunk folytatódik az autó története.

2013.12.03        KM 59957

Szeptember óta futkároztunk mire sikerült olyan pénzintézetet találni aki hajlandó volt finanszírozni nekünk egy autót. (Akkor én egyéni vállalkozó voltam, nem szerettek a pénzintézetek) Sikerült végre. Eredetvizsga, műszaki vizsga. Megkaptuk az autót, nagy volt a boldogság. Örültünk az autónak.

2013.12.12

Csak egy kicsi makula volt az autón, ami bántotta a szememet. Hiányzott az „I” betű a hátulján lévő Citroën feliratból. Ezt Szekszárdról gyorsan meg is rendeltük.

2012.12.31

Szilveszteri ajándék, megérkezett a felirat. Testvérem segítségével fel is raktuk gyors. Úgy szállították, hogy egy praktikus karton távtartó járt hozzá, hogy könnyű legyen helyes pozícióban felragasztani.

2013.12.31


Megvolt az új felirat, minden hibátlan. Irány a szilveszteri vacsora. A város határáig jutottunk. Az autó kiírta, hogy hiba a légrugóval és leengedte az autó hátulját a földre, a rugózás teljesen megszűnt, 21 forintoson áthajtva megmondtuk, hogy fej vagy írás. Mit mondjak, nem nagyon örültem neki. Amíg a hagyatéki eljárás húzódott az autó egy garázsban állt, az állás valószínűleg megviselte az autó hátsó légrugóit, amik megrepedeztek és így a vásárlás után pár héttel - ahogy újra használva lett az autó - már le is tette az fenekét, mi meg az autót. Hiba rendeltük meg, több mint 3 hónapot kellett várni a légrugókra. Próbáltuk Németországból és Franciaországból is beszerezni, de nem sikerült. Az autó hosszú téli álmot aludt.

2014.03.27

Megjött a rugó szekszárdi kereskedéstől a jobb oldalra. A kereskedés szerint azért kellett ennyit várni, azért volt Európa szerte hiánycikk, mert ez már egy újabb konstrukció, tartós darab. 45ezer Ft volt egy db. A cserét egyébként szinte szerszám nélkül, otthon is meg lehet csinálni, hihetetlen, hogy a rugó nincsen csavarral rögzítve az autóhoz, 90°-ot elfordítva ki lehet venni a helyéről. Meg is rendeltük a másikat is, szemre az sem volt túl jó állapotban.

 

2014.04.30        KM 61389

A rugócsere után végre elkezdhettük használni, féltettük, így Cascot kötöttünk rá.

2014.04.30

Megérkezik a másik légrugó, rutinosan cseréltük ki.

2014.09.27

 

2015.04.03        KM 73707

Olaj és olajszűrő csere Sükösdön, régóta ide hordom autóimat szervízre.

2015.04.13

Kerékcsavarokat kellett vennem az autóhoz, mert a gyári kerékőr csavarok elforogtak, nem lehetett csak hegesztéssel, roncsolással kiszedni őket. Csak a kerékőr csavarok roncsolódtak, a felninek nem lett semmi baja. Lakatos ismerősöm rutinosan hegesztett egy rudat az autón lévő kerék csavarjára és ki tudtuk azt tekerni. Azóta nincs gond a téli-nyári csere alkalmával. Az autó amúgy is garázsban pihen, nem fogják a kerekeket lelopni róla: Csak gondom lett volna ha egyszer defektet kapok.

2015.04.16

Cseréltem a hátsó csomagtér tartó teleszkópjait. Nem volt egyszerű beszerezni őket. Erről írtam is egy blogbejegyzést, hátha segítek vele másoknak is. (ez volt az utolsó bejegyzésem J) https://fusti.blog.hu/2015/05/09/citroen_c4_grand_picasso_nyithato_hatso_uveges_csomagter_tarto_teleszkop_gazrugo_csereje